Reglement

REGLEMENT

EDMOND DELHOUGNE PENNING

(versie 2019)

De uitreiking van de Limburgse Genealogische Penning "Edmond Delhougne", kortweg genoemd "Edmond Delhougne Penning", vindt bij voorkeur plaats op de Genealogiedag Limburg.

De "Edmond Delhougne Penning" wordt maximaal 1 keer in de twee jaar en minimaal 1 keer in de vijf jaar toegekend.

De "Edmond Delhougne Penning" is bestemd voor een persoon die een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan de ontwikkeling/promotie van de genealogie binnen het gebied van de Nederlandse en Belgische Provincie Limburg.

De penning, die is ontworpen door Tanja Webbers, is in brons uitgevoerd en draagt de beeltenis van Edmond Delhougne met een randschrift: “EDMOND DELHOUGNE PENNING”. Op de achterzijde wordt de naam van de laureaat, de plaats Roermond en het jaartal van uitreiking ingegraveerd. Aan de penning zijn verder een oorkonde en een geldbedrag verbonden. De kosten van de oorkonde zijn voor rekening van de organisatie van de Genealogiedag Limburg. De penning en het geldbedrag zijn ter beschikking gesteld door de Stichting Edmond Delhougne, voorheen Instituut voor Genealogie en Streekgeschiedenis, te Roermond dat door de genealoog Edmond Delhougne (1932-2013) in 1957 is opgericht.

De Stichting Edmond Delhougne heeft zich voor vijf edities verbonden aan de "Edmond Delhougne Penning". Na vijf edities zal er een evaluatie plaatsvinden op basis waarvan de stichting bepaalt of en hoe de ondersteuning zal worden voortgezet.

Klik op de afbeelding om het complete reglement te lezen en / of te downloaden!