De "Edmond Delhougne penning" is bestemd voor een persoon, die een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan de ontwikkeling van de promotie van de genealogie binnen het gebied van de Nederlandse en Belgische provincie Limburg. De penning wordt maximaal eens in de twee jaar en minimaal eens in de vijf jaar toegekend.

De toekenning geschiedt na beoordeling van een jury onder voorzitterschap van historicus A.M.P.P. (Guus) Janssen. Aan de penning zijn een oorkonde en een bedrag van 500 euro verbonden. De penning en het geldbedrag worden door onze stichting beschikbaar gesteld. De penning is door kunstenares Tanja Webbers uit Heythuysen in brons uitgevoerd en draagt de beeltenis van Edmond Delhougne.

Tijdens de Genealogiedag Limburg op 12 maart 2016 is onder grote belangstelling en voor de eerste keer de "Edmond Delhougne penning" door gedeputeerde Ger Koopmans (cultuur) uitgereikt aan de genealoog Funs Patelski.

Uitreiking penning v.l.n.r. A. Rikken, R. Vroomen, F. Patelski, G. Koopmans

Uitreiking oorkonde